FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA'DAN

GÜÇLERİN BİRBİRİNE YANSIMASI

Mustafa Kemal anlar ilkin orduyu
Dağ olur
Ova olur
Sınırlarda ta bayrak…

Subaylarından erlerine yalaz çiçeği,

Çanakkale olur
Bağımsızlık savaşı olur
Ordu anlar Mustafa Kemal’i ilkin.
Mustafa Kemal anlar ilkin orduyu,

Mehmet olur
Mehmetçik olur
Devrimlerde ta bayrak...
Subaylarından erlerine yalaz çiçeği,


İkinci kurtuluş olur
Üçüncü kurtuluş olur
Ordu anlar Mustafa Kemal’i ilkin.

Fazıl Hüsnü Dağlarca (Haftalık Devrim Gazetesi 1nci Syf. 21 Ekim 1969)


Aksaray’da Dağlarca’nın adı “Kitap” olan bir kitapçı dükkânı vardı. Dükkânın vitrinine ya da duvarına her hafta bir şiirini kocaman yazardı. Özenirdim, onunla tanışmak isterdim ama benden epey büyüktü, babam kadardı, neyi bahane edip nasıl tanışabilirdim ki? Lisedeydim... Vitrindeki şiirini okur gibi yapıp içeriyi, Dağlarca’yı gözlerdim.

Bir gün dükkânın içini süzüşümü fark etmiş olacak ki, dışarı çıkıp “Ne istiyorsun sen bakalım?” diye çıkışmıştı. Pek o kadar kabadayı görünüşlü değildim ama gene de dükkânına zarar vereceğimi sanmıştı herhalde. "Şiiriniz çok hoşuma gitti." diyemedim. “Sizinle tanışmak istiyorum.” diyemedim. “Benim şiirlerime de bir göz atar mısınız?” da diyememiştim.

Bir daha Aksaray’dan geçmedim, sonraları şeklini değiştirdiler zaten meydanın...

Cumhur UTKU






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

15 TEMMUZ, ORDUBOZAN GÜNÜ

28 ŞUBAT’IN BİNİNCİ YILINA DOĞRU

SADAKA KÜLTÜRÜNE KARŞI SANDIK İTTİFAKI